2012
Azam baru.............. bak kata orang semua baru.
Baru tak baru tak penting,
Yang penting semangat tuh,
Tapi kalau tahap kemalasan dan kesedihan berganda,
Benda yang baru pun tak mampu nak beri kegembiraan,
Nak kate eksaited, Tahun 2012,
Tahun yg paling mencabar,
Tak rase nak buat ape2 tahun ni,
Bila sesuatu yang berharga hilang hidup terasa tak bermakna,
Bila kebahagiaan semakin pudar,
Benda2 lain da tak penting,
Tak memberi kesan pun pada diri,
Buat masa ni andai boleh ak buat,
Ade satu benda yang ak nak buat,
Ak rase nak berlari2...
Berlari sejauh yang ak boleh,
Berlari sampai ak tak mampu nak meneruskan lagi,
Berlari sampai langkah aku layu,
Berlari sampai tiada titisan peluh yang mengalir,
Berlari sampai kaki ak lemah,
Berlari sampai ak tak mampu melangkah,
Berlari sehingga ak menutup mata,
Jatuh bukan tersungkur,
Jatuh kebumi, baring menutup mata,
Diatas rumput-rumput yang hijau,
Melihat langit yang biru,
Sinaran matahari yang menyelar mata,
Baring, Baring, Baring,
~~~ Tolong kejutkan ak~~~
Atau tolong baring di sisi ak bersama-sama,
Baring dan gengam tangan ak erat,
Jangan lepaskan,
Biarkan ak baring dan tidur,tidur,
Tinggalkan ak sedikit kenangan dan kebahagiaan yang ada....
~~Hidup ini drama semata-mata~~


No comments:
Post a Comment