FUHHHH~~~~....
Amik nafas panjang2.... Mmg berjalan je keje ak minggu nih...
One full day ak berjalan p perangin, komtar, chowrasta, cakap je mane, sume ak da redah, line clear, hahaha... mkn tak igt dunia, p kedai buku, member beli twilght, lord of the ring, novel, ak just cuci mate shje..
Konon nk p beli baju dinner, last2 ak beli lighter n biskut... motif lighter?? ntah la....
Penang bandar yang sangat pesat,
kat jalan2 raya, kt pasar raya semua ak lihat kemewahan, kereta import, pakaian berjenama, makanan mewah, xpandang nasi biase2 nih.. fast food jadi pilhan hati,
Tapi dari satu sudut kawasan yang berbeza, chowrasta, kemewahan lain pula yang ak lihat,
Kemewahan dengan kesusahan dan kemiskinan,
banyak org2 meminta sedekah, mungkin ade berpendapat mereka malas,
tapi mereka semua ada cerita masing2....
kita semua ade kisah yang berbeza,
kau tak tahu hidup ak, ak tak tahu hidup kau, mereka tak tahu hidup kita,
tapi ade satu yang sama, kita punyai hati dan perasaan,
kau cube rasakan, cube kau lihat, cube kau selami keadaan mereka,
cube kau bayangkan keadaan kau yang cacat,
kau tak punyai apa2, kau meminta bukan kerana kemahuan,
tapi terpaksa kerana dipaksa,
kekurangan kau dipergunakan oleh org lain utk kesenangan mereka,
****tadi mase ak jalan nk balik dri chowrasta ke komtar,
ade seorng budak berjalan di depan ak,
berjalan terhinjut2, tangannye keras tak boleh dibengkokkan kerana cacat,
memakai beg menyilang di badan,
dri belakng walau berjalan dgn keadaan cacat ak dpt lihat,
die gembira mengejar burung2 yg ade kt tepi jalan,
mungkin dengan buat cmtuh hilang kesedihan di hati oleh kegembiraan yang seketika,****
kawanku hulurkan duit, letakkn ditangan beliau,
die kelihatan terkejut, tangannya memgang duit,
tapi kelihatan seolah2 duit itu hanya akan melekat kt tgn beliau sbb tangan die tak bole bergerak,
kami ambil duit itu dari die dan masukkn dalam beg, sbb takut org lain mengambil kesempatan,
*bersyukurlah* Ya Allah bantulah kami semua di dunia dan akhirat,
Sesungguhnya kau lebih mengetahui apa yang berlaku....
Amik nafas panjang2.... Mmg berjalan je keje ak minggu nih...
One full day ak berjalan p perangin, komtar, chowrasta, cakap je mane, sume ak da redah, line clear, hahaha... mkn tak igt dunia, p kedai buku, member beli twilght, lord of the ring, novel, ak just cuci mate shje..
Konon nk p beli baju dinner, last2 ak beli lighter n biskut... motif lighter?? ntah la....
Penang bandar yang sangat pesat,
kat jalan2 raya, kt pasar raya semua ak lihat kemewahan, kereta import, pakaian berjenama, makanan mewah, xpandang nasi biase2 nih.. fast food jadi pilhan hati,
Tapi dari satu sudut kawasan yang berbeza, chowrasta, kemewahan lain pula yang ak lihat,
Kemewahan dengan kesusahan dan kemiskinan,
banyak org2 meminta sedekah, mungkin ade berpendapat mereka malas,
tapi mereka semua ada cerita masing2....
kita semua ade kisah yang berbeza,
kau tak tahu hidup ak, ak tak tahu hidup kau, mereka tak tahu hidup kita,
tapi ade satu yang sama, kita punyai hati dan perasaan,
kau cube rasakan, cube kau lihat, cube kau selami keadaan mereka,
cube kau bayangkan keadaan kau yang cacat,
kau tak punyai apa2, kau meminta bukan kerana kemahuan,
tapi terpaksa kerana dipaksa,
kekurangan kau dipergunakan oleh org lain utk kesenangan mereka,
****tadi mase ak jalan nk balik dri chowrasta ke komtar,
ade seorng budak berjalan di depan ak,
berjalan terhinjut2, tangannye keras tak boleh dibengkokkan kerana cacat,
memakai beg menyilang di badan,
dri belakng walau berjalan dgn keadaan cacat ak dpt lihat,
die gembira mengejar burung2 yg ade kt tepi jalan,
mungkin dengan buat cmtuh hilang kesedihan di hati oleh kegembiraan yang seketika,****
kawanku hulurkan duit, letakkn ditangan beliau,
die kelihatan terkejut, tangannya memgang duit,
tapi kelihatan seolah2 duit itu hanya akan melekat kt tgn beliau sbb tangan die tak bole bergerak,
kami ambil duit itu dari die dan masukkn dalam beg, sbb takut org lain mengambil kesempatan,
*bersyukurlah* Ya Allah bantulah kami semua di dunia dan akhirat,
Sesungguhnya kau lebih mengetahui apa yang berlaku....
No comments:
Post a Comment