Total Pageviews

Sunday, December 2, 2012

24/ Coretan/ Masa lampau

Ah,

Tak sangka sebulan lagi umur ak da masuk 24,

hahaha, heart attack skit... ptutla minggu ni ak rase macam sesuatu yang pelik,

Rupanya perubahan usia, itu hanya nombor jangan biarkan ia mempengaruhi diri ak,

Alhamdulillah tak sangka 23 thun ak hidup kat muka bumi ini,

Sekilas lalu, ak teringat zaman kanak-kanak aku, apa yang telah aku hadapi sehingga ak sampai ke tahap ini,

Apa yang telah ak korbankan, apa yang telah mereka korbankan, tawa suka duka, pahit manis semuanya tetiba terasa macam pernah berlaku semalam,

tapi ak mula bertanya, apa pencapaian ak selama 24 tahun nih? apa sumbangan ak pada mak ayah? apa ak sumbangkan pada masyarakat? dan apa yang ak sumbangkan pada diri??

Selak-selak timbunan buku, ak terlihat "My change diary 2012" free drpd Libresse, excited nak buka... konon nak bace apa yang ak tulis dari awal tahun.. Siap di seal dgn lilitan tali mengelakkan orang buka, hoh takat tali je sape2 pun bole tgk....

Buka dengan excited, alahhhhhhh.... 2 page je selama hampir 12 bulan nih??? Tapi mendalam maksudnya, cukup mendalam, cukup untuk sedarkan diri aku yang aku nih manusia biasa.

Tapi ak rasa korng pun mesti rasa apa yang aku rasa...

"Hidup kita sementara, kita ada keluarga, kita ada rakan-rakan, kita mungkin miliki segalanya, tapi kita mencari sesuatu untuk mengisi kekosongan dalam diri kita" APAKAH dia?? ** Ia mungkin berbeza pada setiap orang...

Pada aku: Aku mencari sesuatu, sesuatu yang kau dan aku sepatutnya cari....





No comments:

Post a Comment